17. februar 2012

Lüderitz, Namibia

Kom inn til Lüderitz i går kveld kl. 20.00. Vi rakk å finne plass i det trange havnebassenget rett før det ble mørkt, og ligger nå trygt for anker mellom fiskebåter og noen andre seilere. Det blåser kraftig her, og stedet er kjent for å ha de fleste rekorder innen ”Speed Sailing”. Det er nok ikke den behageligste ankringsplass i verden…

Sjekket inn hos myndighetene i morges, noe som var mye hyggeligere en i Sør Afrika og helt uproblematisk.

Nå skal vi sjekke ut den lille byen litt og vurdere hvor lenge vi blir her før vi seiler videre. Mulig at vi velger å seile videre etter bare et par dager…

E&M

 

2 kommentarer:

  1. Fint at alt gikk etter planen!
    Har lest litt om landet, mye interessant i Wikipedia, også historikk.
    Noen skumle sykdommer.
    F

    SvarSlett
  2. Hei GoBeyond!

    Nu vil jeg gjerne hilse dere to så masse fra t. Brit i Trondheim! Jeg mottok spesiell melding fra henne nettopp nu i dag, der hun sier at hun tenker så ofte på dere, og ber meg hilse så mye! Hun er mektig imponert over turen deres, jorden rundt på 3 år, og synes dere er modige, sier hun!

    Jeg sender brever med rapporter og bilder fra dere ca en gng pr mnd til både Brit og Kari, sammen med andre interessante ting som jeg leser på nettet, som politikk, vitenskap og morosaker, det er de svært opptatt av begge to.

    Kari følger også med grundig på kartet, hun har jo vært til sjøs et par- tre år som ung, som gjør det ekstra engasjerende å følge med.

    F

    SvarSlett