7. august 2011

Bali International Marina, Benoa

POS: 08*44,435'S, 115*12,805Ø

Etter en uke i Bali er vi nå klare for å seile ut i Indiske Havet mot
Christmas Island. Båten er sjekket, og vi har handlet inn det vi har
plass til av mat og drikke.
Distansen til Christnas er ca. 550 nm og vi regner med å bruke 4 døgn.
Værutsiktene er gode, men med noe mindre vind enn man kunne ønske.
Vi vil holde bloggen oppdatert daglig med possisjon og forholdene om
bord.
Som vanlig håper vi på følge fra dere hjemmefra, og oppfordrer til å
legge inn komentarer...
Vi sjekker ut fra Bali i morgen tidlig, og regner med å kaste loss ved
11-tiden lokal tid.
Skip o'hoi
JERM

7 kommentarer:

  1. Hei alle fire!

    Ha en riktig god seilas til Christmas Island!

    Jeg tar en tur til Trondheim i morgen, for en ukes tid. Mye regn er meldt for den uken, men det får jeg ta som det kommer; vi har hatt det svært så bra i det siste her i alle fall.

    Kanskje noe andre sender nyheter til dere da? Føler et visst ansvar for det…

    Hilsen F

    SvarSlett
  2. Hei folkens! Lykke til med ferden til Christmas Island. Ergelig at det ikke er jul når dere kommer fram da :( Nå er det ikke lenge til vi sees. <3 T.

    SvarSlett
  3. Hei alle sammen!
    Jeg ønsker dere en kjempe fin tur til Christmas Island. Det skal bli spennende å følge dere <3

    SvarSlett
  4. Hei Sailors. Ha en fin seilas til Christmas Island og husk Sikkerhet,sikkerhet,sikkerhet.....
    Hilsen oss i Løten.

    SvarSlett
  5. Ser ut som en flott øy. Ha en fin seilas, og se etter hvalhai :-) Ellers er det verdt å passe seg for norske supertankere: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3204056.ece


    hilsen fra Bergen

    SvarSlett
  6. Here we go again!
    Nå er ferien slutt og jeg kan konsentrere meg om dere, :-) Fy fader for en slutt på sommerferien i år. Man kan bare ikke forestille seg at dette kunne være mulig, bomben er en ting, men det er jo altså så langt utenfor vår villeste fantasi det som skjedde på Utøya. Jeg gikk ned Akersgaten i dag fra jobben, men kom ikke gjennom til Grensen da det fortsatt er stengt foran det osm jeg nå har lært at heter Høyblokka. Jeg gikk da til venstre inn i tunellen og ned til Møllergata og Youngstorget. Det er helt ufattelige skader på byen, det ser noen steder fortsatt ut som en krigssone med sprengte vinduer og gardiner som blafrer. Etter minnemarkeringen på Rådhuplassen som samlet rundt 150- 200 000 mennesker ble alle oppfordret til å legge igjen blomstene rundt i byen. Foran Møllergata 19 lå det fortsatt mange blomster og lys etter dette, også andre steder i byen. De har nå fjernet blomsterhavet foran domkirken, men folk kommer med nye hele tiden. Det er en merkelig stemning i byen, folk er stille, og ser og undrer seg. Mange gråter, jeg også, klarer ikke å holde på tårene.
    Men livet begynner også å vende tilbake til normalen på et vis - i alle fall for oss som ikke er dirkete rammet. Brukte store deler av dagen å snakke om dette på jobben, tror alle har behov for å si noe om dette.

    Godt å høre at dere har det bra, og er på bøljan blå igjen. Da vil dere vel ha en liten quizz? Hørte jeg ja?
    OK, da:
    1. Hvem sang om "Short people"?
    2. Hvem hadde en hit med: "Keep on lovin you" i 1980?
    3. Kan jeg få fullt navn på duoen Sonny & Cher! (da er dere gode...)
    4. Nevn tre hiter med Cat Stevens!
    5. Hva heter sangeren i Supertramp?
    6. Hvem hadde en hit med Heartbreaker i 1982?
    7. Hva het den kvinnelige perkusjonist og trommeslageren som ble kjent gjennom sitt vennskap med Prince?
    8. Hvem hadde i 1966 en hit med "California Dreamin'"?
    9. En sang som har blitt symbolet på terrorhandlingene i Norge er sangen "Mitt lille lad". Hvem har skrevet den teksten?
    10. Når kom "Bridge over troubled water" - og hvem sang - det siste er så lett at det er flaut!

    Da får dere kose dere, det vet jeg at dere gjør på Go Beyond - og hei til de nye matrosene fra en tilbakevendt landkrabbe, snufs!
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei på dere.
    Nå har jeg lest blogg så øynene har blitt store (og våte). Det er så godt skrevet at jeg i tankene blir drevet tilbake i min ungdom da jeg reiste verden rundt med WW skip som arbeidsplass. Jeg vokter meg for å kalle meg fhv sjømann, for mitt yrke den gang (Elektro/automasjon) var egentlig ikke godtatt som sjømannskap i ordets rette forstand. Men så til bloggen, ja som jeg leser, er det tydelig at noen steder står verden stille, og det er vel så veldig bra, for inntrykket er at menneskene der synes å være like kykkelige og tilfreds som oss (om ikke mer).
    Reiseskildringen dere presenterer er utrolig godt skrevet, omkranset med mange flotte bilder, som gir en fin innlevelse av det dere opplever. Jeg har litt vanskelig for å konsentrere meg om jobben her i Singapore nå med tanke på reisen til Christmas Island for å besøke dere, og ikke minst Rune som jeg ikke har sett på over ett år.
    Etter hva jeg kan se av værkart så får dere vel fin unnavindseilas over til Xmas Island (XCH), så da er vel enten Spinnaker eller Gennaker oppe og viser "Gobey" i finstasen. Den store røde "ballkjolen" vekker oppsikt. Det var det den manglet den som MT "Hanne Knutsen" dro med seg under Cowes Week Race i innseilingen til Portsmouth.(se video på Selas.no)Hadde litt blassere spinnaker den.
    Vel nå venter jeg med spenning på at Fredagen skal komme, og jeg er utrolig glad for å få denne muligheten. "Once in a lifetime." Hadde vel aldri drømt om at jeg en dag skulle få møte jordomseilere på Xmas Island, - hvor det går fly EN (1) gang i uken. Nærmere en øde øy er bare litt lengre unna.!!! Da sees vi om 3 dager.
    PS! som en kommentar til det som er skrevet av en av de andre om tragedien som utspilte seg hjemme, så har jeg lastet med meg en del lokalt avis-stoff, og tar med det jeg kan få inntil vekt-grensen nåes. Nye høytaler til cockpiten kan det hende jeg får med også. tvi tvi, må jeg si. So long & C yea soon.

    SvarSlett