16. september 2011

Vi forbereder 50 ars feiring pa havet

Bilde: Dagen før dagen. Mads har funnet en slikkepott
i oppvasken (fra Elins sjokoladekakbakst)...

PROGRAM LØRDAG 17. SEPTEMBER
MADS 50 ÅR

08.30 Jubilanten vekkes med bursdagssangen
09.00 Flaggheising
1. vers av "Ja vi elsker kaptein Dessen"
synges tre ganger
3 x 3 HURRA
Rune spiller "Happy Birthday" på slurva
Kanonsalutt; 50 skudd
10.00 Frokost, høye smørbrød
11.00 Kaker og kaffe
Gaver
12.00 Taler, telegram og teleks
15.00 Gallamiddag, det blir ikke Wahoo..
(En boks øl pr. deltaker)
17.00 Taler, telegram og teleks
19.00 Festforestilling ved S.Olen og M.Ånen

Antrekk: seildress
Hjertelig velkommen!


Håper han får mange gratulasjoner!! Kom igjen!!!
PS. Tidsforskjell: 5 timer foran Oslo

13 kommentarer:

  1. Da er det vel på tide med gratulasjoner til jubilanten? selv er jeg 12 timer etter norge, her jeg ferierer i stillehavet, langt borte fra regnet i Bergen :-)

    Gratulerer med de 50, Kaptein!

    Hilsen fra Bergen, avd Hawaii

    SvarSlett
  2. You know it doesn't make much sense
    There ought to be a law against
    Anyone who takes offense
    At a day in your celebration
    Cause we all know in our minds
    That there ought to be a time
    That we can set aside
    To show just how much we love you
    And I'm sure you would agree
    It couldn't fit more perfectly
    Than to have a world party on the day you came to be

    Happy birthday to you
    Happy birthday to you
    Happy birthday

    Happy birthday to you
    Happy birthday to you


    Dette er dagens quiz,den er skrevet til Mads av hvem?
    Høres ut som det er godt humør ombord, på kaptein og mannskap!
    Vi har selvfølgelig ordnet med flaggheising fra offentlige bygg i morgen, og tror at det allerede er utsolgt for kransekaker, marsipankaker
    og småkaker i distriktet.
    Flagget er strøket, og Max er badet. Vi vil synge Herra for deg med en tåre i øyekroken, og med hikst i stemmen.
    Vi skulle gjerne feiret med dere, både til sjøs og på Mauritius.
    Ha en fantastisk dag på sjøen, store klemmer til alle om bord.
    Hadde verdens mest bisarre drøm om dere, men den får dere få på privaten!

    SvarSlett
  3. Grattis Mads!! Hoppas att du far en fin födelsedag till havs.
    Oj, vilken vind och vilka vagor ni har haft! Maste vara svart att vila....?
    Hoppas at ni far bra sista dagar till Rodrigues! Stora kramar Charlotta, Fred och Ronja

    SvarSlett
  4. "Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere..."
    Gratulerer med 50 års dagen Mads!
    Håper dere får en flott feiring på havet.Det er spennende og interessant å følge med dere.
    God seilas videre.
    Hilsen Elling og Trine

    SvarSlett
  5. Hei sailors. GRATULERER MED DAGEN MADS.Er det mulig at du blir 50.Det er jo ikke lenge siden du og brødrene sprang rundt på røyse i langstøvler og skulle på fisketur på klæpadammen.Ha en fin tur videre.Hilsen Astrid ogHarald.

    SvarSlett
  6. 16/9 2011

    Hei alle sammen på GoBeyond!

    Og til Mads: Kjempemorsomt å lese at dere skal feire dagen om bord, og at det er lagt et program for begivenheten! Ja, sånn er det å ha god kone og gode venner… ; mine aller beste ønsker til deg for dagen, og håper og tror at dere får mye roligere værforhold fra nu av, det ser i alle fall sånn ut på Ugrib i skrivende stund. Men det virker som at dere har beholdt det gode humøret selv under de røffe forholdene som har vært i mange dager.

    HURRA FOR DERE !!!

    I dag blir det ikke nyheter fra meg tror jeg, det er blitt sent for jeg glemte alt, ble sittende å ordne opp i en pappeske med masse gamle brever som har blitt liggende i mange år hos meg. Blant disse, var det en god del som var skrevet av mine søstre og meg da vi var barn / unge, og de har jeg plukket ut og lagt i hauger for å sendes til dem. Resten får jeg se på etter hvert…

    Men tilbake til bursdagen, 50 år er ingen alder, når en sammenlikner med denne historien:

    - Tre gamle damer satt på en benk, og en gammel mann gikk forbi. En av damene ropte til han:
    - Vi kan si nøyaktig hvor gammel du er!
    - Høh, svarte gubben, - det tror jeg ikke.
    - Visst kan vi det, svarte hun, - slipp ned buksene, så skal vi si hvor gammel du er!
    Gubben var litt irritert, og ville vise at de tok feil, og lot buksene falle.
    Damene ba ham om å snu seg, og hoppe opp og ned noen ganger.
    - Du er 87 år gammel ! ropte de i kor.
    Han så måpende på dem… - Hvordan i all verden kan dere vite det ?
    De tre damene lo så de hikstet, slo seg på knærne og gispet:
    - Vi var i bursdagen din i går !!! …

    F

    SvarSlett
  7. ...og så er dagen der! Hurra for Mads 50 år!!!
    Skulle så gjerne ha vært der og feiret med dere!
    Men her på Klekken har vi hatt en deilig tre retters med deilige viner og god stemning.
    Feiringen fortsetter her på Klekken i morgen og søndag :) Tre dager til ende hvor vi alle skåler og sender hilsner til deg :)
    Hurra for Kaptein Mads! Sier Edvard :)
    Hurra for Kaptein Mads! sier Karsten :)
    Hurra for Kaptein Mads! sier Ingjo :)

    SvarSlett
  8. Hei alle sammen og spesielt min kjære far :)

    Gratulerer så myyyye med dagen :) Nå har du blitt gammel, men du holder deg godt:) Programmet for dagen høres bra ut, håper du får en kjempe fin dag ute til sjøs! Synd jeg ikke kan ringe :( Du skal få masse gaver når vi kommer til mauritius :) Gleder oss masse til å se dere snaaaart :)
    3x3 VOFF fra tessie og 3x3 hurra fra natasha!
    kos deg masse verdens beste pappa <3
    tusen nusser og klemmer fra kinemor :) HUUUUUUUUUUURRAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  9. Kjære, kjære Mads!

    Gratulerer hjerteligst med 50 årsdagen! Det er ganske ufattelig for meg at jeg nå har to sønner som har fylt 50 år. Jeg synes ikke det er lenge siden jeg feiret min egen på Ramstad da Thea bare var et par måneder gammel.

    jeg håper du får en kjempehyggelig

    feiring av dagen på Goby. og du gleder deg sikkert til å feire den sammen med Thea og Kine på Mauritius også.

    Hils Elin og ditt hyggelige mannskap!

    Stor klem fra din mamma <3<3<3

    SvarSlett
  10. GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS KJÆRE MADS:-)))))
    Sees snart, vi gleder oss noe helt vanvittig!

    Stooooooor klem fra Nik, Enja og Caro

    SvarSlett
  11. Hipp hurra for deg Mads!
    Hvordan føles det og endelig være i sin beste alder?! Trenger du råd og tips fra en erfaren mann, så bare si ifra.
    Håper du får en fin dag og at vi kan treffes i julen.
    Hilsen Karsten

    SvarSlett
  12. God dag Capt. Mads og gratulerer så mye med dagen. Et fantastisk program for dagen dere har, så dagens markering er nok av de beste.
    Skal også hilse så mye fra Kari.
    "Why Knot ligger nå i Vollen i Asker. Var ute i går i et fantastisk høstvær med skyfri himmel og fin avslappende seilvind. 3-6 sm, noe helt annet enn hva dere har. Nå er det frokost her, så da ønsker jeg dere en fortsatt god og hyggelig dag, og god seilas videre.

    SvarSlett
  13. Gratulerer med dagen pappa! Jeg savner deg! Men sees om en uke! :) Elsker deg paps.

    SvarSlett